Artikel Milieu App
Milieu App downloaden en installeren
Download hier de Milieu App:
Voor wie is de Milieu App geschikt?
De Milieu App is geschikt voor inwoners van de Zuid-Limburgse gemeenten Beekdaelen (m.u.v. Schinnen), Brunssum, Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Maastricht, Meerssen, Simpelveld, Vaals, Valkenburg aan de Geul en Voerendaal.
Wanneer kan ik gebruikmaken van de Milieu App?
Om de Milieu App te kunnen gebruiken, moet je te beschikken over een smartphone met een IOS of Android besturingssysteem (Apple: vanaf IOS 10.0 en Android: vanaf 5.1 - Lollipop).
Waarom verschijnt mijn milieupas niet in beeld?
Om de digitale milieupas in de app te activeren dien je je milieupasnummer in te voeren bij Mijn gegevens (via Home – tandwiel rechtsboven). Controleer goed of jouw nummer correct is ingevuld.
Waarom toont mijn kalender geen inzameldagen?
Om de gegevens in de app te kunnen laden dient er een actieve verbinding te zijn met internet. Controleer daarom goed of jouw telefoon verbonden is. Daarnaast is het belangrijk dat je beschikt over de laatste versie van de Milieu App. Controleer in de App Store of Google Play Store of er een nieuwe update van de app beschikbaar is.
Ik ontvang geen melding wanneer ik mijn afval moet aanbieden?
Je ontvangt alleen een melding als je dit zélf hebt ingesteld in Mijn Alarm (via menu). Je kunt hier per afvalsoort aangeven of en wanneer je een melding wil ontvangen.
Ik ben verhuisd. Waarom werkt de app niet meer?
Als je verhuist ontvangen wij via de BsGW een wijziging op jouw adres. Jouw milieupas wordt dan geblokkeerd en de nieuwe bewoner ontvangt automatisch een nieuwe milieupas. Wanneer jij zelf verhuist binnen het werkgebied van Rd4 of de GR Geul en Maas ontvang je op jouw nieuwe adres ook een nieuwe milieupas. Je moet je vervolgens in de app opnieuw aanmelden met het nieuwe milieupasnummer.
Ik heb nog geen milieupas ontvangen. Kan ik toch al de Milieu App gebruiken?
Ja, dat kan. Het invullen van het milieupasnummer is optioneel, niet verplicht. Let wel; zonder milieupasnummer werken een aantal functies zoals de digitale milieupas niet. De kalender kun je wel raadplegen.
Staat uw vraag hier niet bij en heeft u problemen met het gebruik van de Milieu App?
- Zorg ervoor dat je gebruikmaakt van de laatste versie van de Milieu App. Verwijder eventueel de app een keer en installeer deze opnieuw.
- Verzeker jezelf ervan dat de telefoon verbonden is met internet. Bepaalde firewalls van wifi-netwerken kunnen functies blokkeren. Schakel eventueel wifi uit en stap over op 3G of 4G.